Blogger Layouts

Sunday, March 6, 2011

Kenapa ek...??

untuk entry kali ni aku nk lauhkn isi hati aku & nk mntk la pendapat kepada sesiapa yg singgah kt blog ni....

semenjak 2 menjak aku keje ni aku dpt detect beberapa perangai manusia yg aku rs sgt tidak msk akal..mgkin dulu aku terperap je kt umah so aku x dpt nk tgk sikap & gelagat manusia yg ada di muka bumi Allah ni...skrg ni baru aku perasan yg org kt sekeliling ni lebih menyanjung org2 yg 'tak berapa nk baik' ni...kalo ade org yg baik mst org xsuke...logiknyer kalo org baik mst org suke kn...??tp skrg dunia dh terbalik...org2 yg 'xberapa nk baik' ni lg mendapat tpt di hati masyarakat sekeliling....kalo org baik akan dikata mcm2...poyo la..nk tunjuk baik la..konon la tu...budget best la..nk jack boss la...mst uolls biasa dgr word2 ni kn @ pernah sama menuturkn nye...mgkin aku jugak pernah menuturknnye sedar @ pon tdk...so lepas ni jom sama2 kite muhasabah diri kite..kite ni dh cukup baik ke nk kutuk org tu org ni x baik..??

one more thing yg aku x bape paham..kenapa kalo ade la sorg tu org x suke sbb dia ade 'hal' dgn yg sorg lg ni...tp yg lain2 pon turut sama x suke..kenapa ek..org mudah menilai org melalui pendangan org lain tanpa menilai sendiri btul ke x..for me, kalo ade sesorg yg x disukai oleh org tu, aku akan tgk sbb ape org x suke kt dia..tp aku xde la turut sama nk 'buat muke' kt org tu..bkn nk hipokrit cuma aku nk tau gak nape org ni org x suke..sbnrnye btul ke x ckp2 org tentang org ni..@ sbnrnye seperti yg aku dh nyatakn kt atas mgkin org tu baik tp oleh kerana pengaruh org x bape baik ni kuat so semua org ikot la x suke...cuma apa2 pon dlm menilai org kite kene la berhati2 sbb mgkin jugak apa yg org lain ckp itu btul kn....?

k la..smpai sini dulu utk kali ni...harap aku dpt baiki diri yg serba kekurangan ini & dipermudahkn perjalananku sepanjang sisa2 hidup ini....
p/s: sal entry 'sbb apa aku wat blog ni' nnt la aku tulis..utk apa pengisian blog aku ni, apa yg aku rs aku nk tulis itu la pengisian nye...:)

2 comments:

  1. kak eam.. kat sini je kite boleh jumpe.. akak kan bz sekarang ni.. jangan lupe singgah blog fie.. http://zairidanfifi.blogspot.com/

    ntah la kak eam.. nak komen pon tak to cene.. manusie memang macam tu.. kekadang ade yang bermuke2.. depan kite baik je.. belakang kate kite pulak.. macam fie.. fie berkawan cetu2 je dengan orang ofis.. tak rapat sangat pon.. tapi kawan dengan semue orang.. fie lagi suke sorang.. bukan kere sumbang.. nak elakkan bende2 ceni la..

    ReplyDelete
  2. hmm besala tu ilham....sy pun hadapi benda sama...kdng2 tak phm tau...kita duduk elok jak tp tiba2 org dtg mcm tak pandang seolah2 kita ada gduh ngan dorang...mmg btul2 tak phm....takpa kita bt hal kita...kalu dorang taknak layan itu hal dorang...smpi bila gak drng nak camtu terus....yg penting kita masih ada keluarga dan rakan2 setia dan baik hati yg sentiasa ada di samping susah dan senang...:-)

    ReplyDelete